CologneOFF 2011: Міжнародний фестиваль відео-арту в Харкові

 

 

18 березня 2011 року в Центрі медіа-комунікацій і візуальних досліджень відбувся круглий стіл за участю Вілфреда Агріколи де Кельна (Wilfried Agricola de Cologne) – відомого німецького медіа-художника і куратора проектів у сфері Нових Медіа, керівника Міжнародного “мандрівного” фестивального проекту експериментального кіно і відео-арту “CologneOFF 2011 – Videoart in a Global Context”. Ключові питання зустрічі – як співвідносяться “реальне” і “віртуальне” у медіа-мистецтві; у чому полягає свобода сучасного “віртуального митця”; якими засобами створюється поле взаємодії між відео-художником і арт-критиком у Всесвітній Павутині; чи можна окреслити лінію демаркації між перцептивними стратегіями аналогового і цифрового візуального образу в відео-арті; хто насправді проектує культуру дігітальної доби і які є інструменти проектування “ідеальної” мережевої культури “розрізнень”, для якої відео постає глобальним медіумом у просторі “мистецтва рухомих образів”. Учасники круглого столу мали можливість не тільки поспілкуватися з приводу цих та інших дискусійних проблем, але й побачити вибрані твори відео-арту з програми “номадичного” фестивалю, зокрема яскравий, вишуканий відео-артистський сюжет “Silent Cry” самого Вілфреда Агріколи де Кельна. Модератором дискусії виступила Лідія Стародубцева. Бесіда відбувалася німецькою, англійською, українською і російською мовами завдяки віртуозному синхронному перекладу від Людмили Куліш (до речі, висловимо за це особливу вдячність Дому Нюрнберга). Нагадаємо, що фестиваль “CologneOFF” існує з 2006 року, спочатку як суто інтернет-проект, на кшталт так званого “нет-арту”, а відтепер, вже в шостий раз – як “номадичний” Міжнародний фестиваль, який виплеснувся з віртуального буття у “реал” і вільно мандрує країнами світу, від Індії до Швеції, від Нігерії до США, принципово позбавлений постійного місця проведення. Цього року фестиваль, який триває 12 місяців, завітав до двох міст України: з 14 по 15 березня “CologneOFF – 2011″ приймали у Києві ЦСМ, Media Art Lab і Goethe Institute Ukraine; з 17 по 19 березня, за підтримки Nuremberg House, – три дні з 13-годинною програмою показу у режимі нон-стоп – фестиваль презентував у Харківській Муніципальній галереї (куратор – Яся Бондарчук) 194 відео авторів різних країн, демонструючи диверсифікації та розгалуження світового відео-арту як глобального мистецького медіуму. Зустріч з автором проекту Вілфредом Агріколою де Кельном у Центрі медіа-комунікацій і візуальних досліджень Каразінського університету перетворилася на жвавий захоплюючий полілог, у якому німецький гість виявив себе як унікальну постать, що поєднує в одній особі успішного медіа-художника і ерудованого історика європейського мистецтва, класичного арт-критика і посткласичного арт-куратора, музиканта-експериментатора і блискучого відео-живописця, знавця давніх мов і шанувальника еллінської філософії, словом, всебічно обдаровану людину ренесансного типу – мандруючого “homo universalіs” доби Нових Медіа.

 

  • Фото див. тут.
  • Детальніше про концепцію фестивалю див. тут.
  • Тези лекції Вілфреда Агріколи де Кельна див. тут.
  • Програму фестивалю у Харкові див. тут.

  • Лідія Стародубцева