• Українська
  • Русский
  • English

28 березня 2011 року за запрошенням Центру медіа-комунікацій і візуальних досліджень Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна з відкритою лекцією «Стратегії інтерактивного мистецтва» відвідав відомий польський дослідник медіа-мистецтва Ришард В. Клющинський (Ryszard W. Kluszczynski) – професор, завідувач кафедри медіа та аудіовізуальної культури Лодзинського університету, професор Академії мистецтв у Лодзі (відділ візуальної освіти) й Академії мистецтв у Познані (відділ мультимедійного зв`язку). Лекція пана Клющинського, що супроводжувалася яскравою мультимедійною презентацією, зібрала величезну аудиторію. Серед присутніх були викладачі та студенти різних факультетів Каразінського університету, колеги з інших університетів й академій, медіа-художники, арт-критики, галеристи. Із захопленням вдивляючись у спектр незвичних форм світового дігітального мистецтва, уважно прислухаючись до витонченої, вишуканої двомовної польсько-української бесіди, присутні занурилися в дивовижний світ пошуків сучасного інтерактивного мистецтва. Серед його ключових стратегій пан Клющинський виокремив і детально описав стратегії інструменту, архіву, системи, гри, лабіринту, ризоми, мережі та спектаклю. Саме звідси професор почав своє віртуозне сходження до теоретичних рефлексій над феноменом “розчиненого”, або “розпорошеного”, авторства у нелінійному ненаративному дискурсі “партиципаційної” культури доби мережевих інтеракцій, у якій зникають межі між автором, виконавцем і глядачем перформативної дії. Слід зазначити, що сфери теоретичних досліджень професора Ришарда В. Клющинського значно ширші, ніж тема його харківської лекції: це інформаційне й мережеве суспільство, кіберкультура і кібертекст, мультимедійне мистецтво, історія, теорія і критика сучасного дігітального мистецтва. Польський професор є визнаним у світі знавцем і шанувальником культури електронних медіа, арт-куратором багатьох міжнародних фестивалей медіа-арту й автором блискучих книг, які вже стали інтелектуальними бестселерами і користуються шаленим попитом серед тих, хто цікавиться проблемами мистецтва доби Нових Медіа. Назви цих книг говорять самі за себе: «Фільм – мистецтво другого Авангарду» (1990), «Авангард – теоретичні роздуми» (1997), «Картини на свободі: студії з історії медіа-мистецтва у Польщі» (1998), «Фільм – відео – мультимедіа: Мистецтво рухомої картинки в епоху електроніки», (1999) «Інформаційне суспільство. Кіберкультура. Мистецтво мультимедіа» (2001), «Інтерактивне мистецтво: Від мистецького твору-знаряддя до інтерактивної вистави» (2010). Під час візиту до України пан Клющинський прочитав лекції у трьох містах: Львові, Києві та Харкові. Крім того, у Харкові пан Клющинський дав телеінтерв’ю та провів відкриту конференцію для журналістів у Прес-Центрі інформаційно-аналітичного агентства “МІСТ-Харків” (Харківська філія Київського Інституту проблем управління ім. Горшеніна). Приїзд польського арт-теоретика до України здійснено за підтримки Польського Інституту (Київ) та культурного проекту «Відкритий Архів». Особливу вдячність за плідний внесок до зміцнення інтелектуальних і творчих контактів між польською та українською культурами хотілося б висловити Генеральному консулу Республіки Польща у Харкові пану Яну Гранату. Незмірну працю, пов’язану з організацією українського візиту професора Клющинського, було здійснено заступником директора Польського інституту у Київі – чарівною пані Анною Лазар: без її люб’язної допомоги серія польсько-українських зустрічей, присвячених мистецтву Нових Медіа, була б неможливою.

  • Прес-реліз див. тут.
  • Фото див. тут.
  • Відеозапис інтерв’ю Ришарда Клющинського у Центрі медіа-комунікацій і візуальних досліджень див. тут.
  • Про відкриту конференцію Ришарда Клющинського у Прес-Центрі інформаційно-аналітичного агентства “МІСТ-Харків” див. тут.
  • Відеозапис прес-конференції див. тут.


Лідія Стародубцева

apteka mujchine for man ukonkemerovo woditely driver.

x