• Українська
  • Русский
  • English
Міжнародний баркемп «Каразінський Медіасимпозіум»

Міжнародний баркемп «Каразінський Медіасимпозіум»

16.12.2017

Якою має бути журналістика під час війни? Чи має право військовий кореспондент на висловлювання власної «точки зору»? Як змінюються професійні стандарти роботи журналіста в умовах жорстокої інформаційної війни? Чим є «точка зору» журналіста в епоху постправди: авторською позицією чи інструментом маніпуляції? Які ризики і небезпеки пов’язані зі «свободою слова» і відкритою артикуляцією журналістом своєї «точки зору» в ситуації збройного конфлікту? Як відомо, об’єктивність висвітлення подій є однією з ключових максим медійної етики, але під час бойових дій чи означає ця максима вимогу надавати слово «іншій стороні», з якою воює держава?

Ці гострі питання, які виникли сьогодні перед українською медійною спільнотою, стали предметом гарячої дискусії під час Міжнародного баркемпу «Каразінський медіасимпозіум», організованого Центром медіакомунікацій і візуальних досліджень Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна 16 грудня 2017 року. У фокусі обговорення – «точка зору» в медіа. Головне питання – журналістика під час війни: «точка зору» versus об’єктивність.

 

ЦЕНТР МЕДІАКОМУНІКАЦІЙ І ВІЗУАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Соціологічний факультет
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Міжнародний баркемп
КАРАЗІНСЬКИЙ МЕДІАСИМПОЗІУМ
16 грудня 2017 року

Дискусія розпочалася відеопривітаннями з Цинциннаті від журналістки Жен Шербін та з Києва – від журналіста «Суспільного» Дмитра Грузинського, після чого стрімко, із запаморочливою швидкістю розгорталася у трьох форматах: серії круглих столів, скайп-сесій та мультимедійних презентацій. Учасниками круглих столів стали журналісти та відеооператори, які висвітлюють події в зоні АТО, медіаексперти та дослідники інформаційних війн з Харкова, Києва, Львова, Миколаєва, Гааги, Берліна, Брюсселя, Берліна, Майнца та інших куточків України та світу.

Жваве спілкування учасників баркемпу доповнювалося десятками скайп-сесій і відеопрезентацій, які вражали не тільки блискучим інтелектом спікерів і різноманітністю «точок зору», але й самою по собі географією багатомовного міждисциплінарного полілогу: Клівленд, Нью-Йорк, Лондон, Мілан, Бонн, Ессен, Кельн, Гасселт, Прага, Париж, Варшава, Тбілісі тощо. Спроба перелічити усіх учасників дискусії зажадала б багато сторінок тексту. Достатньо згадати хоча б виступи британського публіциста, автора книги «Нічого правдивого й усе можливе» Пітера Померанцева (Велика Британія), який поділився з учасниками дискусії вельми оригінальною концепцією інформаційної війни, головним ворогом якої є сама інформаційна війна, та його батька, поета і журналіста Радіо «Свобода» Ігоря Померанцева (Чехія), який в своїй неповторній манері витонченого інтелектуального спічу розповів про «точку зору» в медіа у жанрі feature, що зародився у надрах англійської демократії.

На скайп-зв’язку були американські журналісти Адріян Кармазін, який протягом багатьох років керував Українською редакцією «Голосу Америки», і професор Сіракузького Університету Шеріл Рід, предметом досліджень якої є журналістські розслідування в Україні; медіаексперти Джіджі Донеллі (Італія) та Олівер Бідло (Німеччина); професор університетів Левена та Aрнхему-Наймегену Роджер Квінтенс (Бельгія/Голландія), який познайомив з результатами свого унікального дослідження специфіки висвітлення журналістами військових конфліктів, що проводилося на протязі 25 років у 98 країнах, і багато інших неперевершених спікерів. Кожен новий співрозмовник розширював горизонти предмета дискусії і доповнював її новими смисловими обертонами: криза журналізму і падіння довіри до медіа, соціальна відповідальність журналіста, медіаманіпуляції та фактчекінг, ерозія етичних цінностей і метаморфоза професійних стандартів, свобода висловлювання і межі політкоректності, вади і переваги громадянської журналістики, виклики доби діджитал-революції та нових медіа.

Формат баркемпу зазвичай передбачає неформальну комунікацію. Але особливостями баркемпу «Каразінський медіасимпозіум» стали не тільки неформальна обстановка відкритого спілкування, але і включення низки спеціальних арт-подій. Чи бачили Ви на науковій конференції перформанс? Тож, до програми Каразінського симпозіуму входили чотири арт-перформанси. Чи могли б Ви собі уявити, що за один день, на протязі шести годин баркемпу відбудеться відкриття фотовиставки, презентації двох документальних фільмів і спектаклю-свідоцтва про події українсько-російської війни, виступ академічного хору, череда музичних концертів, де пролунають і рок, і класична гітара, і експериментальна електронна музика? Усе це, пронизане пунктиром круглих столів і скайп-включень з різних країн, справляло враження ланцюгової реакції яскравих спалахів – інтелектуальних, музичних, аудіовізуальних і пластичних «точок зору». Завдяки високому темпоритму симпозіум став інформативним, ємним, зверх-інтенсивним, – свого роду складним «конвергентним меседжем», головні ідеї якого ще довго потрібно осмислювати.

Безсумнівно, Міжнародний баркемп «Каразінський медіасимпозіум» відкрив новий, властивий поколінню Z формат проведення суспільно значущих дискусій, у якому поєдналися обмін медійним досвідом, наукова рефлексія і репрезентація різноманітних арт-практик. Ця безпрецедентна для журналістів нашої країни подія дозволила учасникам з легкістю стерти символічні кордони простору, зруйнувати мовні та ментальні бар’єри, поділитися власними «точками зору» та вдуматися в інші в спробах визначити ключові позиції щодо розуміння того, як можлива «точка зору» в медіа. Багато питань залишилися відкритими. Але організатори впевнені: відмова від готових відповідей і є головною перевагою справжньої дискусії, яка надихає на нові пошуки та ініціює власні роздуми над тим, якою має бути журналістика під час війни.

Лідія Стародубцева

   
Наші партнери:
  • Радіо Свобода (RFE/RL)
  • Агентство «МедіаПорт»
  • Асоціація графічних дизайнерів «4-й Блок»
  • Харківська муніципальна галерея
  • Компанія «Active Music rental service»
  • Щоденна всеукраїнська газета «День»
  • Інформаційне агентство «KHARKIV Today»
  • Перший український інформаційний канал «5 канал»
  • Могилянська школа журналістики
  • Програма імені Фулбрайта в Україні
  • ПАТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України” (НСТУ)
  • ГО «Детектор медіа»
  • ГО «Харківський Кризовий Інфоцентр», медіапроект «Накипело»
  • ВМГО «Фундація Регіональних Ініціатив» («ФРІ»)
  • Телерадіокомпанія «Simon»
  • Школа журналістики УКУ
  • Німецька служба академічних обмінів (DAAD)

 

Детальніше про основні події та учасників Баркему дивіться тут.

 

apteka mujchine for man ukonkemerovo woditely driver.

x