МОНОГРАФІЇ

Какой модерн? Философские рефлексии над ситуацией пост/недо/after-post/пост-пост… модернизма : колл. монография, посвящ. 70-летн. юбилею д. филос. н., проф. А. А. Мамалуя. В 2 т. / Под ред. Л. В. Стародубцевой. – Т. 1. – Х. : НТМТ, 2010. – 374 с.

ISBN 978-617-578-029-9

У колективній монографії представлені матеріали дискусії за темою «Який модерн?», ініційованої доктором філософських наук, професором Олександром Мамалуєм. Завдяки конкурсу есе дискусія набула характеру всеукраїнського полілогу, присвяченого досвіду філософських рефлексій над ситуаціею пост/недо/after-post/пост-пост… модернізму. Видання завершує переклад фрагментів книги Фредріка Джеймісона «Сингулярний модерн». Монографію призначено для філософів, культурологів, соціологів і всіх гуманітаріїв, які цікавляться пошуком альтернатив згаслому постмодернізму.

Подивитися: Який модерн?
El Topos : Как возможна философия кино? Исследования. Интервью. Эссе. Переводы. Кинотексты / Под ред. Д. Петренко, Л. Стародубцевой. – Х. ; К. : El Topos Cinema Club Foundation, 2009. – 229 c. – ил.

До збірки увійшли дослідження філософів, культурологів і арт-критиків Національного університету «Києво-Могилянська Академія» та Центру медіакомунікацій і візуальних досліджень Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, інтерв’ю і текст лекції українського кінорежисера Олександра Шапіро, фрагменти статей про кіно Алена Бадью, Жиля Дельоза і Славоя Жижека, кінотекст Сальвадора Далі «Враження про Верхню Монголію» та ін. Видання адресовано теоретикам кіно, кінокритикам, мистецтвознавцям і дослідникам візуальної культури.

Подивитися: El Topos
Стародубцева Л. В. «Буриме» : Утопия Ван Гога : монография. – Х. : Фактор, 2008. – 344 с. – ил. – (Под псевдонимом «Влад Яновский»).

ISBN 978-966-312-876-4

Монографію присвячено феномену спів-учасного живопису, що є розривом як з модерним індивідуалістичним культом автора, так і з пост-модерним пост-індивідуалістичним міфом про «смерть автора». Амбівалентна авторська концепція балансує між двома Я: письменника, який помер, та його Alter Ego, що нібито воскресло. У центрі арт-критичних рефлексій – проблеми конфліктної поетики художнього образу, парадоксальної естетики «мерехтіючого Я», переосмислення меж можливого досвіду «деперсоналізуючої персоналізації» у сучасній візуальній культурі. Книга адресована філософам, культурологам, арт-критикам і дослідникам візуального мистецтва.

Подивитися: «Буриме» : Утопія Ван Гога